Podpora wału
Podpora wału
Witam,
interesuje mnie jak wytrzymują Wasze podpory wału?
Kupiłem samochód z walniętą podporą, było to słychać przy ostrym przyspieszaniu na jedynce i dwójce. Kolega zamiast założyć mi oryginał stwierdził, że bardziej opłaci się zamiennik za połowę ceny. Tyle że ten zamiennik nie wytrzymuje tych 400koni i już od nowości to słychać i chyba jest coraz gorzej.
Powiedzcie mi jak wytrzymują Wasze podpory, bo ten kumpel powiedział że wg niego oryginał też nie wytrzymałby wiele więcej zwłaszcza jakbym się chciał czasami pobawić w latanie bokami itp i proponował, żeby odlać go poli coś tam (nie pamiętam nazwy). Co Wy myślicie na ten temat?
interesuje mnie jak wytrzymują Wasze podpory wału?
Kupiłem samochód z walniętą podporą, było to słychać przy ostrym przyspieszaniu na jedynce i dwójce. Kolega zamiast założyć mi oryginał stwierdził, że bardziej opłaci się zamiennik za połowę ceny. Tyle że ten zamiennik nie wytrzymuje tych 400koni i już od nowości to słychać i chyba jest coraz gorzej.
Powiedzcie mi jak wytrzymują Wasze podpory, bo ten kumpel powiedział że wg niego oryginał też nie wytrzymałby wiele więcej zwłaszcza jakbym się chciał czasami pobawić w latanie bokami itp i proponował, żeby odlać go poli coś tam (nie pamiętam nazwy). Co Wy myślicie na ten temat?
Re: Podpora wału
Myślimy, że to bzdura
Napisz dokładnie jakie masz objawy w aucie...
Przyczyna musi leżeć w czymś innym

Napisz dokładnie jakie masz objawy w aucie...
Przyczyna musi leżeć w czymś innym
BMW M5 01r CarbonBlack
Zestaw kompresora RK Autowerks S2
UUC V12 koło+sprzęgło
Kolektory, katy, x-pipe Supersprint
Wydechy Britalman
Zawieszenie: Gwint D2 Sport
Hamulce: Swap Przód i Tył BMW M6
Koła 19cali: Oryginał BMW M6
Zestaw kompresora RK Autowerks S2
UUC V12 koło+sprzęgło
Kolektory, katy, x-pipe Supersprint
Wydechy Britalman
Zawieszenie: Gwint D2 Sport
Hamulce: Swap Przód i Tył BMW M6
Koła 19cali: Oryginał BMW M6
Re: Podpora wału
ciężko mi opisać objaw, ale to jest na pewno to, zresztą 3 mechaników potwierdziło...
Przy ostrym ruszaniu z jedynki lub przyspieszaniu na dwójce dudni pod spodem auta, podobnie uczucie jak się np rusza z gumą na nierównej drodze i koła kręcąc się w miejscu podskakują, tylko w tym wypadku auto nie podskakuje a jedynie jest to dudnienie.
Przy ostrym ruszaniu z jedynki lub przyspieszaniu na dwójce dudni pod spodem auta, podobnie uczucie jak się np rusza z gumą na nierównej drodze i koła kręcąc się w miejscu podskakują, tylko w tym wypadku auto nie podskakuje a jedynie jest to dudnienie.
Re: Podpora wału
aaa i oczywiście chodzi mi o tą gumową podporę, że byłą uszkodzona to wiem, bo widziałem ją po zdemontowaniu i była naderwana
Re: Podpora wału
Ok podpore miałeś uszkodzoną to ją wymieniłeś...
Nawet gówniany zamiennik nie rozsypie ci się odrazu.
Sprawdzałeś tuleje w tylnej belce?
Jak będą strasznie zmęczone może być taki objaw jak piszesz.
Nawet gówniany zamiennik nie rozsypie ci się odrazu.
Sprawdzałeś tuleje w tylnej belce?
Jak będą strasznie zmęczone może być taki objaw jak piszesz.
BMW M5 01r CarbonBlack
Zestaw kompresora RK Autowerks S2
UUC V12 koło+sprzęgło
Kolektory, katy, x-pipe Supersprint
Wydechy Britalman
Zawieszenie: Gwint D2 Sport
Hamulce: Swap Przód i Tył BMW M6
Koła 19cali: Oryginał BMW M6
Zestaw kompresora RK Autowerks S2
UUC V12 koło+sprzęgło
Kolektory, katy, x-pipe Supersprint
Wydechy Britalman
Zawieszenie: Gwint D2 Sport
Hamulce: Swap Przód i Tył BMW M6
Koła 19cali: Oryginał BMW M6
Re: Podpora wału
szczerze powiedziawszy nic innego nie brałem pod uwagę, bo cały czas wydawało mi się że to jakość tej podpory... Dlatego tez zdecydowałem się o tym tutaj napisać, bo skoro byłyby one wadliwe to ktoś z Was miałby z tym zapewne do czynienia. Teraz nie pozostaje mi nic innego jak w któryś dzień wjechać na kanał i dokładnie wszystko obejrzeć. Tylko zastanawia mnie czemu po zmianie tej podpory objaw jest dokładnie taki sam jak przed zmianą tylko mniej odczuwalny, to tak jakby ucichło ale tylko do pewnego stopnia.
Re: Podpora wału
Jeśli to coś słychać bardziej kiedy auto jest zimne, to ja obstawiam coś innego....
Sam miałem ten problem, i wymieniłem przez to prawie całe tyle zawieszenie, które było dobre, bo niestety mechanik musi mieć doświadczenie z Mkami a nie pitolić że się zna.
Kolego, sprawdż taką poprzeczkę podpierającą wydech zaraz za katami, tak są takie dwie gumki które zostały przez Twojego mechanika zgniecione, kiedy robił Ci podpore wału, a dokładniej opuszczał wydech, i oparł go w jego całej masie na tej poprzeczce.
Niestety tu wyłazi brak doświadczenia z Mkami.
Oczywicie moge sie mylić, ale zgranie tematów na to mi wskazuje....
Element nr 6 - same gumki się kupuje
Sam miałem ten problem, i wymieniłem przez to prawie całe tyle zawieszenie, które było dobre, bo niestety mechanik musi mieć doświadczenie z Mkami a nie pitolić że się zna.
Kolego, sprawdż taką poprzeczkę podpierającą wydech zaraz za katami, tak są takie dwie gumki które zostały przez Twojego mechanika zgniecione, kiedy robił Ci podpore wału, a dokładniej opuszczał wydech, i oparł go w jego całej masie na tej poprzeczce.
Niestety tu wyłazi brak doświadczenia z Mkami.
Oczywicie moge sie mylić, ale zgranie tematów na to mi wskazuje....
Element nr 6 - same gumki się kupuje
Pozdrówka!
Re: Podpora wału
Nie butuję go gdy jest zimny więc nie wiem czy jest to głośniejsze, przy rozgrzanym słychać to dość głośno ale tylko przy wciśnięciu pełnego gazu na pierwszym i drugim biegu i tez nie zawsze to słychać, czasem jest wszystko ok. Hmm a wydech mam cały od silnika po sam koniec Magnum Supersprint, więc nie wiem czy ma te same mocowania. No cóż trochę ciężko dojść przez internet co jest grane, będę musiał znaleźć gdzieś w okolicy kogoś kto ma doświadczenie z eMkami i stwierdzi diagnozę 
Dzisiaj rozmawiałem z gościem który ma zwykłą serię 5 i biła mu kierownica przy hamowaniu, jeździł od mechanika do mechanika kilkakrotnie wymienił tarcze, klocki i prawie całe przednie zawieszenie wydał kilka tysięcy a na sam koniec okazało się że jedynie zacisk się wieszał, więc dobra diagnoza jest jednak najważniejsza bo bez tego można wydać grube pieniory i zadnej poprawy ;/
P.S. Takie pytanie poza tematem: komunikat który wyświetla mi się co jakiś czas Olstand prufen, oznacza: 'sprawdź poziom oleju' czy 'poziom oleju sprawdzony'? bo co kilkadziesiąt km mi wyskakuje a kilka dni temu sprawdzałem poziom oleju, bagnet był ledwie na końcu mokry więc dostał litr nowego oleju.

Dzisiaj rozmawiałem z gościem który ma zwykłą serię 5 i biła mu kierownica przy hamowaniu, jeździł od mechanika do mechanika kilkakrotnie wymienił tarcze, klocki i prawie całe przednie zawieszenie wydał kilka tysięcy a na sam koniec okazało się że jedynie zacisk się wieszał, więc dobra diagnoza jest jednak najważniejsza bo bez tego można wydać grube pieniory i zadnej poprawy ;/
P.S. Takie pytanie poza tematem: komunikat który wyświetla mi się co jakiś czas Olstand prufen, oznacza: 'sprawdź poziom oleju' czy 'poziom oleju sprawdzony'? bo co kilkadziesiąt km mi wyskakuje a kilka dni temu sprawdzałem poziom oleju, bagnet był ledwie na końcu mokry więc dostał litr nowego oleju.
Re: Podpora wału
Boogie, a od kiedy to do zawieszenia potrzeba fachowca który widuje same Mki ? W zawieszeniu nie ma nic szczególnego, nie dramatyzuj.
Re: Podpora wału
Do komunikatu "Olstand Motor prufen" to możesz się zacząć przyzwyczajać powoli 
Komunikat oznacza, że trzeba sprawdzić poziom oleju. Jeżeli bagnet miałeś na końcu ledwie mokry, to oznacza, że brakuje tam pewnie więcej niż 1l. Poziom oleju powinien być między dwiema kreskami, pewne fajnie, żeby trzymał się bliżej tej górnej. A one są w pewnym oddaleniu od końca bagnetu.
Jeżeli poziom oleju masz poprawny, a komunikat ciągle wyskakuje, to warto sprawdzić jeszcze dwie rzeczy: czujnik poziomu oleju, który lubi padać, oraz czy aby na pewno masz bagnet z M5 - to drugie sprawdzasz po numerze części np. na realoem. Aaaa - i wg instrukcji obsługi poziom oleju w e39 sprawdza się na ciepłym silniku. Ktoś wie, czy są jakieś wyraźne różnice w poziomie oleju na ciepłym / zimnym silniku?
Natomiast jeżeli masz kompletnego Supersprinta, to może coś nie tak z mocowaniem wydechu jak sugeruje Boogie. Miałem okazję jechać kiedyś M5 z takim wydechem i coś było nie tak, bo rezonans z wydechu przenosił się na całą karoserię.

Komunikat oznacza, że trzeba sprawdzić poziom oleju. Jeżeli bagnet miałeś na końcu ledwie mokry, to oznacza, że brakuje tam pewnie więcej niż 1l. Poziom oleju powinien być między dwiema kreskami, pewne fajnie, żeby trzymał się bliżej tej górnej. A one są w pewnym oddaleniu od końca bagnetu.
Jeżeli poziom oleju masz poprawny, a komunikat ciągle wyskakuje, to warto sprawdzić jeszcze dwie rzeczy: czujnik poziomu oleju, który lubi padać, oraz czy aby na pewno masz bagnet z M5 - to drugie sprawdzasz po numerze części np. na realoem. Aaaa - i wg instrukcji obsługi poziom oleju w e39 sprawdza się na ciepłym silniku. Ktoś wie, czy są jakieś wyraźne różnice w poziomie oleju na ciepłym / zimnym silniku?
Natomiast jeżeli masz kompletnego Supersprinta, to może coś nie tak z mocowaniem wydechu jak sugeruje Boogie. Miałem okazję jechać kiedyś M5 z takim wydechem i coś było nie tak, bo rezonans z wydechu przenosił się na całą karoserię.
Re: Podpora wału
chodziło mi w drugą strone raczej,rypik pisze:Boogie, a od kiedy to do zawieszenia potrzeba fachowca który widuje same Mki ? W zawieszeniu nie ma nic szczególnego, nie dramatyzuj.
wymiania sie całe zawieszenie, bo cos gdzieś sie obija, a tu dupa i dalej dudni.
Nie chodzi o butowanie, a o zwykłe dodawanie gazu.samsung pisze:Nie butuję go gdy jest zimny więc nie wiem czy jest to głośniejsze, przy rozgrzanym słychać to dość głośno ale tylko przy wciśnięciu pełnego gazu na pierwszym i drugim biegu
Ale jeśli u Ciebie jest to tylko przy dawaniu na maxa w palnik, to już mniej obstawiałbym tę podporę wydechu.
3/4+ździebko stanu na zimnym oleju = delikatnie ponad max.Greg pisze:Ktoś wie, czy są jakieś wyraźne różnice w poziomie oleju na ciepłym / zimnym silniku?
Dlatego trzeba patrzeć na łapy wimieniaczom, którzy oczywiście "nie raz wymianiali w takiej beemce" żeby nie wlali więcej zimnego oleju jak 3/4 stanu.
No i strasznie przekłamuje jak jest pochylenie podłoża, nawet nie za duże.
Stanąłem na niewielkim spadku, pochyleniu raczej którego sie nie zauważa w sumie, i pot mnie oblał bo miałem suchy bagnet prawie.... po kontroli na równym było 60% stanu.
Pozdrówka!